donderdag 27 maart 2014

Waarom sportsponsoring?


 
"Consument kritischer over reclame"
De consument heeft geen hoge dunk van reclame. Reclame werkt prijsverhogend, is misleidend, niet echt leuk, geeft geen betrouwbare informatie en er is vooral teveel van. Dat blijkt uit een grootschalig onderzoek onder duizend consumenten, dat Adformatie ter gelegenheid van haar dertigjarig bestaan liet uitvoeren door Intomart.

Terwijl de geest nog steeds voor het grootste gedeelte een mysterie is, weten we één ding zeker – hij wordt aangevallen. 
Er is duidelijk een 'overkill' aan reclame. 
 
Het fenomeen „advertising-clutter‟ heeft samen met de professionalisering van de sport ertoe geleid dat sportsponsoring recent als volwaardige instrument is opgenomen in de marketingcommunicatie.

Lokale en regionale sportsponsoring is een piste die te dikwijls oppervlakkig of helemaal niet wordt bewandeld.
Deze stelling wordt bovendien bevestigd door een intensieve studie bij meer dan 20.000 sportclubs van de Vlaamse sportadministratie BLOSO uit 2005 (De Standaard, 2005, 8 februari). Hieruit blijkt dat sponsoring slechts 14% van de inkomsten uitmaakt van het verenigingsbudget.
Voor individuele 'opkomende talenten' die niet deel uitmaken van het verenigingsbudget en lokale ondernemers zijn er zeker mogelijkheden om via sportsponsoring productief samen te werken. Deze mogelijkheden wordt door SvSS gefaciliteerd!

Vragen of opmerkingen, mail naar walter.damico65@gmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten